mandag 26. april 2010

Om meg

Jeg bor og har verksted på Hvasser i øykommunen Tjøme utenfor Tønsberg.

Jeg lager lamper, lysekroner, lysestaker og litt annet innimellom.

Hver lampe er som en liten klode med sommerfugler, sangfugler og porselensdyr mellom blomst og blad.

Produktene er bygget opp rundt et solid ståltrådskjelett kledd med håndlaget papir. Konstruksjonen fylles med blader, blomster, fugler og dyr laget av papir, glassperler, edelstener, perlemor, swarovski krystaller og knapper.

I mange av produktene finnes det også noe slitt og gammelt: vintage knapper, figurer og smykker. Jeg har bestandig elsket å gå på loppemarkeder og bruktbutikker. Når jeg er ute og reiser er jeg alltid på jakt etter sjarmerende, små skatter med den patina, farge og overflate som gir lampene det personlige uttrykket jeg er ute etter.
Siden jeg var liten har jeg samlet på gamle broderier og vakre stoffer. Nå får tekstilene nytt liv som fugler og blomster i lysproduktene mine.

Alle produktene er unike.

blå
hvitt-broderi
hvit-fugl
knapper

1 kommentar:

  1. Dette er spennende! Hilsen formingslærerepå Færder videregående. Er det mulig at vi får se mer av dette, og hvor? Utstilling, demonstrasjon, inspirasjon?

    SvarSlett